Blog
Any Nou, vida nova: propòsits per l’any nou

Any Nou, vida nova: propòsits per l’any nou

Nomen      23/12/2016

¿Perdre pes? ¿Portar una vida saludable? ¿Fer exercici? Tots comencem l’any amb aquests propòsits i molta il·lusió, però a mesura que transcorren els mesos ens n’anem oblidant. Aquí tens uns consells perquè aconsegueixis els teus desitjos i no es quedin en només un anhel. T’expliquem els passos a realitzar mes a mes per acomplir els teus propòsits per l’any nou:

ELS 3 PRIMERS MESOS: GENER, FEBRER, MARÇ

– Estableix objectius

Concentra’t en els beneficis que obtindràs. Els objectius que et planteges han de ser realistes i a curt termini. Caminar en lloc d’utilitzar el transport públic, incloure més verdures en els menjars, o bé establir un horari regular de menjars són alguns exemples d’objectius a curt termini.

– Registrar les teves progressos

Avui en dia hi ha una infinitat d’aplicacions mòbils que et permetran fer un seguiment, ja sigui comptant els passos que fas al dia, o bé portant un registre d’àpats diaris. Si no ets molt fan de les noves tecnologies, pots portar un diari de menjars en paper. D’aquesta manera podràs, amb el temps, tornar enrere i visualitzar el teu progrés.

– Atreveix-te a tenir un hort a casa

Març és el mes ideal per començar a sembrar moltes hortalisses com el cogombre, la remolatxa, la pastanaga o el tomàquet. Si ets amant dels productes frescos i de temporada, res més motivador que utilitzar en els teus preparacions culinàries les verdures que has collit a casa.

COMENÇA LA PRIMAVERA: ABRIL, MAIG, JUNY

– Apunta’t a classes de cuina

Aprendre a cuinar és una excel·lent idea per mantenir-te motivat, preparant plats nous i aconseguint que la teva dieta sigui més variada. Si el teu problema és la manca de temps o diners, aprofita Internet i busca receptes amb els teus ingredients favorits, saludables i fàcils de preparar i posa-les en pràctica.

– Practica un nou esport

La primavera és l’època ideal per a iniciar-se en una nova activitat esportiva. Ja sigui perquè molts de nosaltres sabem que l’estiu s’acosta, o bé perquè els dies són més llargs i assolellats, la motivació és més gran. Les caminades, les passejades amb bicicleta, el ball o el fúting són algunes idees d’esports que pots practicar amb un baix pressupost.

ÉS TEMPS D’ESTIU: JULIOL, AGOST, SETEMBRE

– Involucra el teu millor amic

Si et trobes amb que el teu pla de dieta i exercicis s’està tornant rutinari, inclou a una altra persona perquè ho faci amb tu també. D’aquesta manera començaràs a sentir-te motivat, no només pel que tu pots fer, sinó pel que pots ajudar i aportar a l’altra persona.

– Comparteix la teva batalla

Les xarxes socials poden ser un element per animar-te i oferir-te consells. Si consideres que internet pot arribar a ser un lloc poc segur per compartir informació, cerca grups de suport o crea’ls tu mateix al teu barri, per parlar del tema i compartir idees. Et sorprendrà saber quantes persones es troben en la mateixa situació.

COMENÇA LA RUTINA, NADAL CADA COP MÉS A PROP: OCTUBRE, NOVEMBRE, DESEMBRE

– Celebra els teus èxits

Potser no ho hagis notat encara, però per aquestes dates podràs mirar cap enrere i apreciar tots aquells objectius que veies lluny però que has aconseguit. Has de premiar-per això. T’impulsarà per seguir endavant.

– Valora tot el que has aconseguit

Agafa llapis i paper i escriu tot el que s’ha aconseguit fins ara i tot el que has hagut de passar per poder aconseguir-ho, tant les experiències dolentes com les bones. Aquest tipus d’exercicis de superació personal t’ajudaran a valorar l’esforç que has posat per aconseguir la teva meta.

Aquest any 2017, compleix els teus propòsits. Segueix aquests consells i estigues orgullós dels teus èxits i progressos!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *