Blog
Depura el teu cos amb arròs integral

Depura el teu cos amb arròs integral

Nomen      29/03/2016

Comença a arribar el bon temps i l’estiu està cada vegada més a prop. Anticipa’t a l’operació biquini gràcies a l’arròs integral.

Des de Nomen, pensem que és un bon moment per detoxificar el nostre cos a través d’una dieta depurativa amb el propòsit, no tant de perdre pes sinó, de regular l’organisme, netejar-lo, però sobretot de sentir-nos millor.

Característiques que ha de complir una bona dieta depurativa:

Aportar una dosi mínima de greix: el fetge és l’òrgan de l’aparell digestiu responsable d’eliminar les substàncies nocives que arriben a l’organisme a través del menjar, la beguda, els fàrmacs i altres substàncies que puguin entrar al cos pel sistema digestiu. Si evitem aliments rics en greixos, disminuirà de forma satisfactòria l’activitat del fetge.

Aportar una dosi suficient d’hidrats de carboni: hem de donar preferència a la ingesta d’hidrats de carboni d’absorció lenta, com ara el midó que aporta l’arròs, sobre els sucres o hidrats de carboni d’absorció ràpida, ja que un excés d’aquests últims es transformen en greix (triglicèrids) en el fetge.

Aportar una dosi suficient de proteïna: un quilo d’arròs ens aporta entre 40 i 50 grams de proteïna, i quan afegim altres aliments aquesta dosi augmenta. Assegurar una quantitat de proteïna adequada és necessari perquè no es mobilitzin les proteïnes corporals, d’aquesta manera, el fetge estalvia la feina de la seva metabolització.

Com veieu, l’objectiu principal d’aquesta dieta és aconseguir un descans hepàtic, és a dir, seguir durant uns dies un pla dietètic que no li doni molta feina al fetge i que, per tant, l’ajudi a netejar-se i descongestionar.

Dieta depurativa a base d’arròs integral:

La dieta consisteix en 4 etapes en les quals l’aliment bàsic és l’arròs integral.

Primera etapa: Dia 1

Ingredients:

– 500g d’Arròs Integral Nomen *

– Una cullerada sopera d’oli d’oliva verge (10 g)

– Aigua, infusions, cafè o te.

– Comodí: galetes d’arròs integral per prendre a mig matí i a mitja tarda.

* Els 500 g d’arròs es repartiran durant els àpats en funció de la fam que es tingui.

Elaboració:

Bullir l’arròs (per donar-li sabor es pot afegir all i julivert). Un cop bullit, colar i afegir-li una cullerada sopera d’oli d’oliva.

Exemple de menú:

Esmorzar: Un plat d’arròs integral amb espècies al gust. Cafè sol.

Mig matí: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Dinar: Un plat d’arròs integral caldós.

Mitja tarda: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Sopar: un plat d’arròs integral amb espècies al gust. Brou de verdures.

BROU DE VERDURES: Bullir durant vint minuts en un litre d’aigua, sense sal, uns 300 grams de vegetals. Es poden escollir i barrejar: ceba, api, enciam, bleda, julivert, porros, naps, xirivies… Deixar refredar i colar.

Aquest brou es pot consumir fred o calent afegint a cada tassa el suc de mitja llimona.

Segona etapa: Dia 2

Ingredients:

– 300- 400 g d’Arròs Integral Nomen.

– 400-500 g d’hortalisses (ceba, porro, carabassó, albergínia, pebrots i bolets).

– Una cullerada sopera d’oli d’oliva verge.

– Llimona.

– Aigua, infusions, cafè o te.

Elaboració:

Elaborar l’arròs com la primera etapa. A part, preparar les verdures al forn, a la planxa o al vapor i amanir-les amb unes gotetes de suc de llimona.

Exemple de menú:

Esmorzar: un plat d’arròs integral amb espècies al gust. Cafè sol.

Mig matí: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Dinar: un plat d’arròs integral barrejat amb escalivada. Brou de verdures.

Mitja tarda: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Sopar: rodanxes d’albergínia i carabassó a la planxa. Arròs integral amb espècies. Brou de verdures.

Tercera etapa: Dia 3

Ingredients:

– 300g d’Arròs Integral Nomen.

– 300g d’hortalisses.

– 100 g d de barreja d’enciams, canonges, créixens…

– 200 g de peix blanc: lluç, llenguado…

– Una cullerada sopera d’oli d’oliva.

– Una llimona.

– Aigua, infusions, cafè o te.

Preparació:

Es preparen l’arròs i les verdures com en la fase 2. A part, es cou el peix a la planxa, al vapor al forn o a la papillota. L’amanida de fulles es consumirà crua.

Exemple de menú:

Esmorzar: un plat d’arròs integral amb espècies al gust. Cafè sol.

Mig matí: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Dinar: porros al microones + amanida d’arròs. Rodanxa de lluç a la planxa amb llimona. Brou de verdures.

Mitja tarda: 2 galetes d’arròs amb una infusió.

Sopar: xampinyons i ceba saltats amb arròs. Rap a la planxa. Brou de verdures.

Quarta etapa: Dia 4 i 5

Ingredients:

– 250g d’Arròs Integral Nomen.

– 300g d’hortalisses o verdures variades.

– 200-300 g d’enciam, créixens, canonges i pastanaga.

– 200 g de peix blanc.

– 3 iogurts desnatats amb bífidus.

– 1 llimona.

– Aigua, infusions, cafè o te.

Preparació:

L’arròs, les hortalisses, el peix i l’amanida es preparen igual que a la fase 3. En aquesta etapa s’afegeixen 3 iogurts desnatats que aporten una major dosi de nutrients sense afegir res de greix a la dieta.

Exemple de menú:

Esmorzar: un plat d’arròs integral amb espècies al gust. Cafè sol.

Mig matí: 2 galetes d’arròs + un iogurt desnatat i una infusió.

Dinar: amanida d’arròs i escalivada amb bacallà dessalat. Llenguado a la planxa. Brou de verdures.

Mitja tarda: 2 galetes d’arròs + un iogurt desnatat i una infusió.

Sopar: arròs caldós amb verdures. Daurada al forn. Brou de verdures. Iogurt desnatat.

 

Un cop realitzada la dieta depurativa, hem de continuar amb una dieta equilibrada, variada i suficient, rica en productes integrals, aliments d’origen vegetal i abundants líquids com brous vegetals, infusions i aigua.

T’animes a depurar el teu organisme amb aquesta senzilla dieta? El teu cos ho agrairà!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *