Blog
Els secrets de l’arròs salvatge

Els secrets de l’arròs salvatge

Nomen      13/11/2017

Segurament coneixes les virtuts dels diferents tipus d’arròs: bomba, llarg, integral, thai … com pots comprovar, hi ha una infinitat d’arrossos i cadascun amb les seves característiques culinàries i nutricionals particulars, però avui parlarem d’un arròs que possiblement no hagis tingut el plaer de conèixer encara, l’arròs salvatge.

Descobreix l’arròs salvatge!

Aquest és un arròs únic. Físicament ja ens crida l’atenció: és un gra llarg de color negre, de textura cruixent i que aconseguirà incorporar als nostres plats un aroma exòtic i diferent de qualsevol altre plat d’arròs que puguem preparar. Aquest arròs és molt versàtil ja que permet utilitzar-se tant per a plats amb carn, com en receptes totalment vegetarianes, fins i tot com aperitiu.

Saps quines són les seves propietats nutricionals?

Si comparem uns arrossos amb altres, observem que són molt similars pel que fa als seus valors nutricionals. No obstant això, l’arròs salvatge destaca en diversos punts en relació amb els seus homòlegs. D’una banda, té major quantitat de fibra que altres tipus arròs, que és necessària per a una bona digestió i, a més, ajuda a controlar millor els nivells de sucre i colesterol. Així mateix, també té majors nivells de fòsfor que altres arrossos, aquest mineral està present en múltiples funcions del nostre organisme, entre les que destaquen el seu paper en l’aparell muscle esquelètic, ja que participa en la formació d’ossos i està molt present en la contracció dels músculs.

És molt fàcil de cuinar!

L’arròs salvatge permet utilitzar diverses tècniques culinàries, des del bullit (la tècnica més utilitzada per coure arrossos), al fregit, que li atorga una textura molt diferent.

– En cas de bullir, cal coure-ho durant 30 minuts a foc mitjà.

– També es pot fer al forn. Si triem aquesta tècnica, primer haurem rentar l’arròs, després el col·locarem en una safata de forn amb 3 tasses d’aigua per ració i el enfornarem tapat durant 1 hora. També podem utilitzar brou en comptes d’aigua per donar-li més aroma a la recepta.

– La varietat salvatge admet perfectament el fregit. Per això, només cal tenir una cassola amb abundant oli i afegir l’arròs. Aquesta tècnica és molt ràpida, un cop els grans comencin a sortir a la superfície, ja estaran llestos.

Descobreix 3 idees per preparar arròs salvatge!

1. Arròs salvatge amb bolets i gambes

Aquesta és una recepta perfecta per a la tardor, ja que combina l’aroma exòtic de l’arròs salvatge amb ingredients típics d’aquesta temporada com són els bolets. Podem fer una combinació dels millors bolets de tardor o incloure aquells que hàgim recol·lectat després d’un passeig pel camp. A més, amb les gambes aconseguirem un plat encara més sofisticat i saborós.

2. Arròs salvatge amb tofu i saltat de verdures

Aquesta recepta és ideal per a aquelles persones que prefereixin una dieta vegetariana o vegana. Gràcies al tofu, afegim proteïna d’origen vegetal, que combinant-ho amb les verdures saltejades aconseguim color i sabor i juntament amb l’arròs salvatge, tenim un plat riquíssim i saludable, a més, si decidim incorporar alguna espècia com el curri, aconseguirem un plat súper aromàtic i original.

3. Arròs salvatge amb moniato i ceba

Posa a coure l’arròs en aigua bullint durant uns 40 minuts. D’altra banda, talla la ceba i el moniato a daus i lamina l’all. En una paella amb una mica d’oli d’oliva sofregeix aquests ingredients fins que estiguin daurats. Quan l’arròs estigui llest, cola-ho i afegeix-ho a la paella per sofregir uns minuts. Afegeix una mica de curri, sal i pebre. Aquesta recepta és genial per acompanyar qualsevol plat, una guarnició original i molt saborosa.

A què t’han entrat ganes de provar aquest ingredient tan especial, ple d’aroma i sabor? Doncs no esperis més i a cuinar un deliciós plat d’arròs salvatge!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *