Blog
Recupera la rutina dels més petits de casa

Recupera la rutina dels més petits de casa

Nomen      05/09/2016

La tornada a la rutina pot ser dura per a alguns nens i nenes. Després de diversos mesos de vacances en els quals han passat jugant moltes hores al dia, han estat en la piscina o s’han anat al llit i s’han despertat més tard que en el període lectiu, pot ser difícil recuperar els hàbits que seguien abans d’acabar el curs anterior.

Com podem ajudar-los a portar millor la tornada a l’escola?

Una de les coses més importants és començar a adaptar la rutina en diversos hàbits abans que comencin les classes. Aquests hàbits no són nous, encara que no podem pretendre que després del període de vacances, aquests tornin d’un dia per a un altre, així que tingues paciència i, sobretot, mantingues la calma si al teu fill si li costa una mica més recuperar-los: cadascun porta la tornada de les vacances al seu ritme (fins i tot als adults ens passa això).

Per exemple, durant la setmana anterior es pot començar per recuperar l’horari d’anar a dormir i de llevar-se. Els primers dies costarà una mica més (sobretot si ja comencen a ser més grans) però al llarg de la setmana veureu que l’horari nocturn serà per somiar i dormir plàcidament.

També serà interessant tornar a establir un horari de menjars més o menys fix. És recomanable realitzar 5 menjars al dia i, per començar-ho enèrgicament, és aconsellable que els nens (i també els adults!) s’asseguin a esmorzar la taula (és un bon moment per adquirir aquest hàbit) i que aprenguin a preparar-se diferents esmorzars, ja que la varietat és un dels factors clau per a no caure en la monotonia.

Durant el dia, quan comencin l’escola, és possible que per falta de temps optem pel servei de menjador escolar; si és així, sol·licita que et facilitin la programació del menú setmanal, de manera que podràs adaptar els sopars, i la resta d’àpats, al menjar que li donaran a l’escola. Et serà més senzill amb aquests trucs per equilibrar el menú escolar dels teus fills, encara que una de les coses que millor t’anirà per a això és planificar-te.

Organitzar-se és una clau indispensable per aprofitar bé el temps del que disposem (ja sabeu que el temps és or, veritat?) així que aplica-ho en el teu dia a dia, setmana rere setmana; inverteix una mitjana horeta setmanal per planificar els menús de tota la setmana, de manera que t’ajudarà a economitzar i a evitar que, tota la família en general, consumeixi aliments poc saludables en el seu dia a dia. Tot això farà que els horaris dels menjars es compleixin millor, establint una rutina de 5 àpats diaris.

També és interessant que es vagin acostumant a la pràctica d’activitats extraescolars, deures, etc. Recorda que no es recomana sobrecarregar-los amb massa activitats. Per a això, una forma de començar és escollir un llibre adequat a la seva edat i que els agradi, i dedicar una estona cada dia a llegir. Alguns amb 30 minuts estaran cansats i uns altres podrien estar-se hores, encara que també és aconsellable que gaudeixin jugant dels seus últims dies de vacances, la qual cosa els ajudarà a adoptar una rutina d’exercici físic.

Tot això, amb l’amor, afecte i devoció que brinden els pares als seus fills. Com hem comentat, les adaptacions cadascun les porta al seu ritme i hem de respectar la seva aclimatació a la rutina, cosa que no resulta fàcil quan ets un nen. Sobretot, recorda que ets el mirall en el qual es miren i els hàbits que adquireixin durant la infància, els mantindran en l’edat adulta. Així que, inculca’ls hàbits saludables i ajuda’ls ensenyant-los a planificar-se i organitzar-se perquè recuperin millor la rutina de la tornada a l’escola.

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *