Blog
10 trucs per cuidar les teves defenses a la primavera

10 trucs per cuidar les teves defenses a la primavera

Nomen      11/04/2016

Amb l’entrada de la primavera el nostre sistema immunològic ha d’enfrontar-se a nombrosos reptes. Sovint ens sentim més cansats i arriben les molestes al·lèrgies primaverals. Per això, és molt important que preparem el nostre cos per a l’arribada d’aquesta estació i, quina millor manera que cuidant les nostres defenses! Per a fer-ho, hem de començar cuidant la nostra alimentació, és a dir, seguir una dieta equilibrada i variada que ens aporti tots els nutrients que el nostre cos necessita. També és important realitzar exercici físic i dormir bé a les nits. Us animeu a posar tot això en pràctica amb aquests 10 consells per cuidar les teves defenses? Aquí van:

1. Fes exercici físic: és important realitzar exercici durant tot l’any, però en aquesta època en la qual ens sentim més cansats es converteix en una activitat a tenir en compte durant la setmana atès que estimula el nostre metabolisme. No tens temps i necessites idees? Camina o corre mitja hora al dia, desplaça’t amb bicicleta o caminant i aprofita el cap de setmana per escapar-te amb els teus a fer alguna excursió o un passeig agradable al matí.

2. Descansa: resulta molt beneficiós dormir correctament, les hores adequades (és a dir, una mitjana de 8 hores diàries) i fer-ho, si és possible, en l’horari que toca. D’aquesta manera, el nostre cos podrà descansar adequadament, recuperar-se de l’estrès diari i agafar forces per afrontar l’endemà amb vitalitat. També és important respectar la llum solar i les hores de somni, ja que el cicle del somni està regulat per l’hormona melatonina l’alliberament de la qual es produeix com a resposta a la foscor. Si no respectem aquest cicle, el nostre somni es pot veure alterat despertant-nos menys descansats, cosa que pot afectar el nostre sistema immunològic i al nostre cervell, podent dificultar l’acompliment de les funcions més bàsiques.

3. Menja carbohidrats: els trobem en els cereals com el pa, la pasta o l’arròs i en tubercles com la patata. La seva funció principal és la d’aportar energia al cos. Si els consumim integrals, a més, aportarem més fibra a la nostra dieta i això ajudarà la nostra flora intestinal perquè estigui en bon estat i realitzi les seves funcions correctament. Sabies que el 70% de les nostres defenses es troben en el nostre intestí?

4. Pren proteïna en cada menjar: les proteïnes també tenen un paper fonamental en el nostre organisme i una ingesta baixa d’aquest nutrient pot comprometre el nostre sistema immunològic, ja que aquest necessita proteïnes per fabricar anticossos i altres substàncies clau de les nostres defenses. Pren cada dia aliments rics en proteïnes com a peixos, llegums o carns perquè el teu sistema immunològic funcioni a tota marxa!

5. No deixis els greixos de costat: és cert que el consum elevat de greixos saturats s’associa amb malalties cardiovasculars, diabetis o obesitat, però no hem d’oblidar que existeixen greixos saludables (com els greixos omega 3 o l’àcid oleic) que fan tot el contrari i ajuden al cos en nombrosos processos interns. Afegeix aquests greixos saludables a la teva dieta amb aliments com la fruita seca, llavors, peix blau i oli d’oliva verge. Pots fer ús d’aquest oli diàriament tant per amanir com per cuinar els teus plats.

6. Segueix les 5 racions al dia: és important consumir cinc racions de fruita i verdura al dia (tres peces de fruita i dos plats de verdura, per exemple) per assegurar una aportació adequada de vitamines i minerals en la nostra dieta. Aquests nutrients són necessaris per al correcte funcionament del nostre organisme i també del nostre sistema immunològic. Pren almenys una peça de fruita cítrica o una ració de fruits vermells (maduixes, gerds, móres…) i verdura crua (amanides, gaspatxo, liquats…) al dia, ja que contenen major quantitat de vitamina C, que actua com un antihistamínic natural ajudant a alleujar la congestió nasal provocada per les al·lèrgies.

7. Apunta’t al iogurt! Pren un iogurt al dia per ajudar a les teves defenses. Els iogurts proporcionen probiòtics, bacteris làctics beneficiosos per al nostre organisme que formen part de la nostra flora intestinal ajudant al fet que el nostre sistema immunològic es mantingui en bon estat.

8. Segueix una dieta rica en fibra: la fibra es troba en els aliments d’origen vegetal com les verdures, les hortalisses, els llegums i els cereals integrals, com l’Arròs Integral. El seu consum no solament ajuda al trànsit intestinal sinó que, com ja hem comentat, a més serveix de menjar pels probiòtics i, conseqüentment, cuida les teves defenses.

9. Hidrata’t! És vital per a la nostra salut estar ben hidratat i més amb la calor que arriba aquesta primavera. A més, no esperis a tenir set, doncs això vol dir que el teu cos ja està deshidratat. Un bon truc és portar sempre una ampolla d’aigua amb tu. Altres maneres saludables d’hidratar-te és amb infusions, liquats i altres líquids baixos en sucre i / o greix.

10. Comença ja! No esperis a sentir-te cansat o amb falta d’energia per començar a cuidar les teves defenses. Si comences ara, evitaràs el malestar i viuràs aquesta primavera amb vitalitat. Les teves defenses treballen per protegir-te i perquè puguis passar el dia a dia amb energia!

¡Cuida les teves defenses i gaudeix al màxim d’aquesta primavera!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.