En un altre article ja vam parlar de la importància de dedicar uns minuts a llegir l’etiquetatge alimentari per poder seleccionar millor els aliments a l’hora de fer la compra, però no vam comentar la diferència que hi ha entre un aliment light i un aliment 0%. Anem a descobrir-ho!
Segons la legislació vigent, un aliment es pot anomenar lleuger o light quan el fabricant ha reduït en un 30% la seva aportació calòrica o el contingut d’algun nutrient (generalment greixos o sucres) en relació al seu producte homòleg tradicional (“no light”). Per tant, un producte light sorgeix de la modificació en el valor energètic o nutricional d’un producte alimentari ja existent. A més, en el cas que es redueixi el valor energètic, és obligatori indicar mitjançant quina característica del producte s’ha aconseguit assolir aquesta reducció calòrica (per exemple, mitjançant una reducció en la quantitat de greix o de sucre). Ara bé, no ens enganyem! Un producte light no és un producte sense calories, al contrari, pot arribar a ser bastant calòric si l’aliment de partida és altament energètic. Per exemple, una ració de patates de bossa light (30 g), a la qual se li hagi reduït en un 30% el seu contingut en greix, ens aporta unes 140 kcal i la mateixa quantitat de la seva versió original unes 160 kcal. Com veieu, tots dos productes segueixen sent notablement calòrics. Per tant, una alimentació light no s’aconsegueix amb el consum d’aliments light sinó amb una correcta planificació i elecció alimentària que faci que, al final del nostre dia, hàgim ingerit les calories que necessitem, ni més, ni menys!
I, què passa llavors amb els aliments 0%? Aquests aliments fan referència a aquells productes que aporten menys de 0,5 g de greix o de sucre per cada 100 g o 100 ml d’aliment. D’aquesta manera, al seu etiquetatge es podrà llegir la declaració 0% matèria grassa o 0% sucres. Aquests productes poden ser interessants per a aquelles persones que necessitin o desitgin disminuir la ingesta d’aquests dos nutrients però, de nou, això no vol dir que no ens aportin calories. El valor calòric d’aquests productes serà molt variable depenent del tipus de producte de què es tracti i dels ingredients utilitzats per a la seva elaboració.
Alguns exemples d’aliments o ingredients que no sumen calories a la nostra dieta són l’aigua, les infusions sense sucre afegit, la sal, les espècies i les herbes aromàtiques.
Per tant, per portar una alimentació light, res millor que llegir bé l’etiquetatge alimentari, siguin o no aliments light o 0%, i escollir els aliments que ens aportin una quantitat moderada o baixa de calories. Un aliment es considera baix en calories quan aporta menys de 40 Kcal per cada 100 g d’aliment, en el cas dels sòlids, o menys de 20 Kcal per cada 100 ml si és un aliment líquid.
Una bona eina per seguir una alimentació saludable i lleugera és seguir les pautes recomanades en la piràmide de l’alimentació, com la que aquí us presentem. Us animeu a seguir una dieta lleugera i saludable?
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y realizar estadísticas. Más información en el siguiente enlace.
Funcional
Sempre actiu
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares.