Blog
Consells per hidratar als més petits

Consells per hidratar als més petits

Nomen      04/06/2018

Sabies que l’aigua és el component majoritari del nostre cos? Mantenir, dia a dia, una bona hidratació és important a totes les edats, però sobretot durant la infància. I és que, l’aigua és necessària perquè moltes de les reaccions que es duen a terme en l’organisme puguin tenir lloc i perquè el cos pugui funcionar. A més, ara que arriba el bon temps i, amb ell, la caloreta i les altes temperatures, és el moment de jugar, córrer i nedar sota el sol, per la qual cosa les seves necessitats hídriques augmenten. A continuació, et proposem 5 consells perquè aquest estiu els teus petits estiguin ben hidratats. T’ho perdràs?

 

5 consells per a la correcta hidratació dels petits a l’estiu

  1. Beure líquids freqüentment: És aconsellable que els teus petits beguin aigua en tots els àpats, però també han d’anar bevent entre hores, sense esperar a tenir sensació de set per beure. No obstant això, quan són petits estan sempre jugant, corrent d’aquí cap allà, passant-ho bé i, pensar en la ampolleta d’aigua és l’última de les seves preocupacions. Per això, és important que siguis tu, personalment, qui li vagi fent memòria i li ofereixi de forma freqüent algun gotet d’aigua.

 

  1. Triar preferiblement aigua: Per hidratar-los degudament el millor recurs és l’aigua, de fet, aquesta hauria de ser la seva beguda per excel·lència, per davant dels refrescos, les begudes ensucrades, els sucs envasats… es aconsellable reduir el consum d’aquestes begudes per la quantitat de sucres afegits que presenten.

 

  1. Donar un toc de gust de la beguda: Amb la calor, ve de gust refrescar-se i gaudir de la beguda. Les aigües amb sabor són una alternativa deliciosa, amb molt de color i facilíssimes de preparar, genials per als més petits. Per preparar-les tan sols necessites triar la seva fruita preferida (taronja, llimona, maduixes, síndria, mango, kiwi, pinya …), tallar-la a rodanxes o daus, com et sigui més còmode, i introduir-los en la gerra d’aigua freda. Recorda que s’ha de deixar reposar a la nevera durant unes hores perquè l’aigua obtingui tot el gust de la fruita. T’atreveixes a provar-ho?

 

  1. Consumir fruites diàriament: Les begudes no són l’única forma d’aportar aigua al cos. A través dels aliments sòlids també sumem. I és que, productes com les fruites o les verdures, compten amb grans quantitats d’aigua en la seva composició, a més de fibra, vitamines i minerals que el teu petit necessita. Així que, aprofita el seu color tan cridaner i el seu sabor deliciós per conquistar el teu petit amb peces senzilles senceres, macedònies variades i, fins i tot, pinxos. Deixa que la fruita sigui el teu aliat!

 

  1. Preparar sorbets sense sucre: Als petits els encanta gaudir dels gelats a l’estiu i, si els prepares a casa sense afegir-sucre, poden ser una opció fantàstica per refrescar aquests mesos tan calorosos. Per preparar-únicament has de: pelar i trossejar la fruita en petits trossets, guardar-les al congelador aproximadament 30-40 minuts, passat aquest temps treure’ls i triturar-los amb la picadora amb 3 glaçons de gel i mig litre d’aigua i, finalment, deixar-ho reposar al congelador durant unes 4 hores, remenant una mica la barreja cada hora. Us encantaran!

 

Aquest estiu gaudeix en família del sol, però ves amb compte amb els cops de calor !. Una bona hidratació, evitar els llargs períodes al sol, vigilar les hores de major exposició i fer servir la millor protecció és clau.

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.