Blog
Cuida la teva hidratació de forma sana i equilibrada aquest estiu

Cuida la teva hidratació de forma sana i equilibrada aquest estiu

Nomen      19/07/2016

L’estiu és temps de calor, sol i activitats a l’aire lliure, és per això que cal tenir en compte, més que mai, una bona i correcta hidratació. Però com sabem si estem ben hidratats?

Com podem saber si estem ben hidratats?

Hi ha una forma una mica curiosa, però molt vàlida per saber-ho, i és fixant-nos en el color de la nostra orina. L’únic moment del dia que pot ser groga fosca és a primera hora del matí, ja que portem més de 7 o 8 hores sense anar al bany. La resta del dia, el color de la nostra orina ha de ser groc clar tirant a transparent. Si és més fosca, i no s’estan prenent vitamines o medicaments que l’afectin, voldrà dir que no ho estem fent bé, i que hem d’augmentar la ingesta hídrica. Una bona pauta que podem adoptar és beure un got d’aigua cada vegada que anem al bany a orinar.

Quines són les millors begudes per una correcta hidratació?

Sens dubte, la beguda que ha de predominar és l’aigua. Beure la quantitat suficient assegura el correcte funcionament dels processos d’eliminació de residus del nostre cos. Es recomana beure entre dos i tres litres d’aigua diaris. L’ideal és que la meitat procedeixi dels aliments (sobretot a través de les fruites, verdures i hortalisses, recordeu que és important arribar a les cinc racions diàries) i l’altra meitat s’obtingui bevent.

Però existeixen altres opcions que també poden ser vàlides:

– Les infusions: beguda obtinguda de les fulles, les flors, dels fruits o de llavors de diverses herbes i plantes, que poden ser aromàtiques, i se’ls aboca aigua calenta, sense que aquest arribi al punt d’ebullició. A moltes d’aquestes begudes se’ls atribueixen propietats medicinals com les infusions digestives (anís estavellat, camamil·la…) o les infusions que ajuden a agafar el son (valeriana, melissa…). Actualment al mercat podem trobar alguns sabors en format fred.

– Els brous vegetals: malgrat ser més típics d’hivern, també són una bona manera d’introduir líquids en la nostra dieta. Pràcticament no ens aporten calories però sí minerals i vitamines hidrosolubles.

– Els sucs de fruita natural: encara que sempre és millor prendre la peça sencera, ja que així no menyspreem la fibra de la fruita, dues o tres vegades per setmana podem optar per un suc natural, una forma molt pràctica i saborosa d’arribar a la dosi de fruita diària recomanada.

– Les begudes vegetals: com per exemple la Beguda d’Arròs de Nomen, una beguda natural, nutritiva i amb un sabor molt agradable, que es pot prendre freda o calenta, per esmorzar o berenar. Fins i tot pot es pot fer servir per preparar gelats o batuts casolans per passar la calor d’estiu!

També és molt important saber que no cal esperar a tenir set per beure, de fet, la sensació de tenir set és un signe de començar a deshidratar-se, i això cal evitar-ho, especialment a l’estiu. Beure poc, però al llarg de tot el dia, és una excel·lent forma d’evitar la deshidratació.

En definitiva, aquest estiu no podem oblidar-nos de beure durant tot el dia, ja sigui aigua, infusions, brous, begudes vegetals… i menjar de 2 a 3 peces de fruita i una ració de verdures en cada menjar principal. Tot això ens ajudarà a hidratar-nos de forma sana i equilibrada.

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.