Blog
Restrenyiment en vacances: 5 trucs per evitar-ho

Restrenyiment en vacances: 5 trucs per evitar-ho

Nomen      04/07/2016

Amb l’arribada del mes de juny ja comencem a olorar les tan esperades i merescudes vacances! Uns dies d’oci i descans per dedicar el nostre temps lliure a fer realment allò que ens agrada. Però deixar aparcada la nostra rutina i els nostres hàbits alimentaris durant una temporada pot provocar canvis en els nostres ritmes intestinals i, per tant, l’aparició del tan temut restrenyiment vacacional. Per evitar-ho, aplica els següents consells i gaudeix d’un estiu feliç:

1. Augmenta el consum de fibra

L’increment de vida d’oci, la platja, la piscina, les excursions… comporten un canvi important en els nostres hàbits alimentaris. Canviem els plats elaborats, per ràpids i còmodes entrepans o sandvitxos que ens ajuden a sadollar la gana, sense deixar d’invertir temps en les nostres activitats preferides. Menjar entrepans no té per què ser un problema si escollim la versió integral i/o vegetal i substituïm el gelat per una boníssima fruita d’estiu. També pots augmentar el teu consum de fibra gaudint de diferents tipus d’amanides. Has intentat fer una amanida amb Arròs Integral?

2. No beguis només refrescos

L’estiu també és una època en què solem substituir l’aigua per diferents refrescs gasosos, amb cafeïna o alcohol. Aquestes begudes no hidraten l’organisme, més aviat tot el contrari, tenen un gran poder deshidratant. A més, la cervesa, el vi o altres combinats amb alcohol afecten la secreció i a la motilitat intestinal, empitjorant la situació.

3. Mou-te!

Practicar exercici físic és bàsic per estimular el moviment peristàltic de l’intestí, però moltes vegades les altes temperatures, la mandra pròpia de les vacances i les ganes de fer un descans total de la vida quotidiana condueixen a deixar-ho aparcat pel mes de setembre. Aprofita un bany a la piscina o a la platja per fer uns llargs, desprèn-te del cotxe i vés caminant als llocs i surt a ballar sempre que puguis!

4. Estableix uns horaris

Encara que ens agradi de les vacances no haver de dependre del rellotge, convé fixar, sempre que sigui possible, uns horaris per menjar i sobretot per anar al bany, així el nostre cos s’acostumarà a una certa regularitat.

5. Redueix el consum d’alcohol i tabac

Tant l’alcohol com el tabac són dos elements que destrueixen la salut de la nostra flora intestinal, per això és recomanable reduir i limitar al màxim el seu consum.

Aquest estiu, gaudeix d’uns dies de relax i oci sense que s’enterboleixin per culpa del restrenyiment!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.