Blog
Saps què és l’astènia primaveral? Evita-la menjant sa i equilibrat

Saps què és l’astènia primaveral? Evita-la menjant sa i equilibrat

Nomen      21/03/2016

La primavera la sang altera! I mai millor dit, ja que, aquesta estació en què es produeix la florida de les plantes, el reverdir dels prats i el clima es torna més càlid, no senti igual a tot el món. Algunes persones viuen la primavera com una explosió d’alegria i vitalitat, mentre que altres se senten cansades i decaigudes. Si aquest últim és el teu cas, és possible que pateixis astènia primaveral, situació bastant comuna que, afortunadament, es pot prevenir.

N’havies sentit a parlar? L’astènia (que es pot donar tant a la primavera com a la tardor) es caracteritza per una sensació generalitzada de cansament, fatiga i debilitat física i psíquica. Doncs bé, aquí et deixem uns quants consells perquè t’anticipis al canvi estacional i puguis prevenir l’astènia primaveral i els seus molests símptomes. Així que, no hi ha excuses que valguin! T’animes a gaudir al màxim de la primavera? Aquí van uns quants consells:

Practica exercici físic de manera moderada i regular:

T’ajudarà a tenir un millor estat anímic i una major sensació d’energia.

Descansa adequadament per evitar l’astènia:

Això vol dir dormir el nombre adequat d’hores i que el teu somni sigui de qualitat, és a dir, reparador.

Segueix una alimentació equilibrada:

L’alimentació és un dels pilars més importants en la prevenció de l’astènia. Intenta portar una dieta saludable, és a dir, equilibrada, variada i suficient, i reparteix la teva dieta en 4 o 5 àpats al dia. D’aquesta manera, li estaràs donant al teu organisme l’energia i nutrients que necessita de manera constant. Anem a veure quins aliments no han de faltar en el teu rebost per combatre l’astènia primaveral:

– Fruites, verdures i hortalisses: a més d’aportar aigua i fibra a la nostra dieta, és la millor manera de portar una alimentació rica en vitamines, minerals i altres substàncies protectores per al nostre organisme. Recorda escollir les varietats de temporada perquè la seva aportació nutricional sigui encara més gran. A més, els productes de temporada són més econòmics i estan més saborosos. Així que omple el teu rebost amb préssecs, albercocs, maduixes i maduixots, cireres, prunes, pastanagues, carabasses, carabassons, pebrots, alls tendres, coliflors, espinacs, carxofes o cogombres.

– Cereals integrals: a conservar totes les parts del gra, aporten major quantitat de vitamines i minerals. Pensa que alguns d’aquests nutrients tenen capacitat antioxidant i antiinflamatòria. Per què no cuinar els teus plats tradicionals amb cereals integrals? Atreveix-te a cuinar la teva paella amb Arròs Integral, uns saborosos espaguetis integrals amb samfaina o el teu entrepà per esmorzar i berenar amb pa integral. Veuràs que fàcil és i que bons que estan!

– Llegums: els llegums també aporten una gran quantitat de fibra, proteïna vegetal, carbohidrats d’absorció lenta i vitamines i minerals diversos. Que no faltin de 2 a 3 vegades per setmana a la teva taula.

– Aliments proteics: no oblidis prendre cada dia aliments que t’aportin proteïnes d’alta qualitat. Opta per aliments baixos en greix com les carns magres, els peixos, el marisc o els ous. Del regne vegetal també ens aporten proteïnes els llegums, els cereals (com l’arròs) o la fruita seca i, encara que no són proteïnes completes com les d’origen animal, ajuden a completar i equilibrar la nostra ingesta proteica diària. Tingues en compte que una quantitat adequada de proteïnes és imprescindible per al correcte funcionament dels nostres sistemes nerviós i immunitari.

– Oli d’oliva verge extra: el rei de la dieta mediterrània ens aporta greixos saludables i una gran quantitat de vitamina E, que té propietats antioxidants i antiinflamatòries. Tot un bàlsam per a la salut! Dins d’una dieta saludable, pots consumir entre 4 i 6 cullerades soperes d’oli d’oliva verge extra per cuinar i amanir els teus plats. Has tastat i als Nous Gotets d’Arròs Nomen elaborats amb oli d’oliva?

– Aliments a moderar: també hi ha aliments o ingredients que hem de moderar, ja que en excés són nocius per a la nostra salut. Ens referim als aliments amb una alta proporció de greixos saturats i trans, sal, farines refinades o sucre. Per tant, opta per una dieta a base d’aliments frescos i modera el consum de snacks dolços o salats, carns i embotits grassos, plats precuinats molt grassos o amb molta sal afegida i la pastisseria industrial, entre altres.

Esperem que amb els nostres consells puguis viure aquesta primavera amb alegria i vitalitat!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.