Blog
Tingues cura de la pell i el cabell a través de la teva alimentació

Tingues cura de la pell i el cabell a través de la teva alimentació

Nomen      08/02/2016

La pell és el teixit més visible i extens que defineix, limita i protegeix cada persona. Es caracteritza per ser l’òrgan més gran del cos i viu en estreta relació amb tot l’organisme. La seva salut, aspecte i resistència depèn directament de l’estat dels òrgans interns i de tot el metabolisme en general. Per tant, no és d’estranyar que si volem que llueixi en el seu màxim esplendor, hàgim de cuidar-la des de l’interior, entre d’altres, a través de l’alimentació.

La pell i el cabell estan en constant renovació, de fet se sap que la nostra pell es regenera cada 28 dies i que cada any la nostra cabellera creix de mitjana uns 12,5 cm. Aquesta regeneració contínua, implica una aportació important de substàncies per a la formació de les noves cèl·lules, destacant sobretot: les proteïnes, els àcids grassos mono i poliinsaturats, la vitamina A, els carotens, la vitamina C, el zinc i les vitamines del grup B. Anem a veure en quins aliments les trobem!

Nutrients beneficiosos per a pell i cabells:

Proteïnes: de mitjana, una persona adulta necessita 0,8 g de proteïnes per quilo de pes al dia, sent les necessitats més altes en nens i adolescents, dones embarassades i en altres condicions d’alta demanda (esportistes o algunes situacions mèdiques, per exemple). Una dieta baixa en proteïnes és un factor d’envelliment cutani que potencia la fragilitat de la pell. Consumir aliments rics en proteïnes, com ara carn, peix, ous, marisc, fruits secs i llegums, i repartir-los durant el dia, és imprescindible per a una bona regeneració cutània i capil·lar. Recordeu que si combinem un cereal, com és l’arròs, amb un llegum, aconseguim una proteïna d’igual valor biològic que els aliments anomenats anteriorment.

Àcids grassos mono i poliinsaturats: el consum d’aliments com l’oli d’oliva, l’alvocat, les olives, els peixos blaus o els fruits secs són imprescindibles per mantenir una pell ben estructurada i hidratada.

La vitamina A i els carotens: la vitamina A exerceix un paper essencial en la renovació de la pell i les mucoses. Peixos blancs i blaus juntament amb els ous seran una de les fonts més adequades per a la pell i el cabell d’aquesta vitamina. El betacarotè, precursor de la vitamina A en l’organisme, és abundant en les verdures de fulla verda i de coloració vermell-ataronjat-groguenc.

La vitamina C: una de les principals funcions de la vitamina C és la del seu paper antioxidant i per tant, protector de totes les cèl·lules. A més intervé en la producció de col·lagen, una proteïna que manté la pell llisa i sense arrugues. La millor forma d’incorporar aquesta vitamina és a través de les fruites i verdures fresques i crues.

El zinc: el zinc es troba en major proporció en la pell, el cabell i les ungles que en qualsevol altra part del cos, i la seva manca pot ocasionar caiguda de cabell o falta de creixement del mateix. A més, afavoreix la formació de noves proteïnes (regeneració cel·lular), afavorint el bon estat de la pell i les mucoses. Abunda sobretot en: carns, peixos, ous, cereals integrals (com l’arròs integral Nomen), llegums, llevat de cervesa, fruits secs i formatges.

Vitamines del grup B: actuen sobre l’estat de la pell, cabell, mucoses i intervenen en els processos de renovació cel·lular, entre altres funcions. Les principals fonts són: carns, cereals integrals, peix, ous, llevats, germen de blat i lactis.

Seguir una dieta equilibrada, variada i suficient que asseguri les dosis correctes de tots aquests nutrients permetrà mantenir una pell i un cabell en perfecte estat de salut i bellesa. Sent la salut en la teva pell i al teu cabell!

Aliments_interes_cat
Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.