Blog
Com adoptar uns hàbits saludables

Com adoptar uns hàbits saludables

Nomen      31/10/2016

Arriba novembre, fa poc que deixaves enrere la dieta per acabar amb els excessos de l’estiu i ara, ja has de preparar-te per Nadal? Comença a seguir uns hàbits saludables i veuràs que no cal fer dieta cada dos per tres!

Uns hàbits saludables t’ajudaran a viure el dia a dia amb salut i, a més, et mantindran en forma. És important, en cas que tinguis nens, que intentis inculcar aquests hàbits des de petits, doncs d’adults és més difícil canviar-los o instaurar-los, ja que som animals de costums.

Claus per seguir o començar a adoptar hàbits saludables

1. Segueix una dieta sana i equilibrada que inclogui els següents aliments:

– Cereals i tubercles. Això és pa, arròs, patates… Es recomana que siguin integrals, ja que d’aquesta manera assegurem una aportació de fibra.

– Aliments proteics. És a dir, carns, peixos, ous, làctics i llegums. Els làctics haurien de ser consumits diàriament mentre que la resta d’aliments s’haurien d’anar combinant al llarg de la setmana.

– Fes les 5 al dia: consumir verdures i hortalisses, així com fruita, repartides en 5 preses diàries. Pot ser, per exemple, 3 peces de fruita i 2 plats de verdura.

– Aliments grassos com a oli d’oliva verge, si pot ser extra, o bé fruita seca.

2. Hidrata’t! Beu aigua i altres líquids al llarg del dia, es recomana un consum d’entre 1,5-2 litres de líquid diaris. Es recomana que es faci en forma d’aigua i també d’altres líquids com sucs naturals, infusions, brous o liquats.

3. Realitza activitat física diàriament. Surt a córrer, ves al gimnàs, a jugar un partit de pàdel … practica l’esport que més t’agradi! Si no ets un gran atleta, camina 30 minuts al dia: mou-te a peu, ves a treballar i a fer els teus encàrrecs sense agafar el cotxe.

4. Descansa. Dorm una mitjana de 8 hores diàries per assegurar un bon descans i afrontar el dia amb vitalitat.

Passets petits que et portaran molt lluny

Com bé hem comentat anteriorment, canviar i instaurar hàbits en un adult és complicat, però no impossible! Marca’t objectius petits i ves augmentant la teva ambició per aconseguir-los.

Et proposem exemples per anar instaurant aquests hàbits amb objectius petits:

1. Comença retirant les salses dels teus menjars per deixar pas a l’oli d’oliva verge i les espècies.

2. Afegeix alguna peça de fruita en el berenar i un plat de verdura, com un puré, en el sopar. Ves augmentant les quantitats de fruita i verdura progressivament en la teva dieta fins a realitzar 5 racions diàries!

3. Porta sempre amb tu una ampolla d’aigua.

4. Afegeix un plat de cereals integrals a la setmana i ves augmentant la quantitat a poc a poc.

5. Combina llegums amb cereals, com llenties i arròs. La combinació d’aquests aliments proporcionen un perfil de proteïnes complet, és a dir, de la mateixa qualitat que la proteïna animal.

6. Ves a comprar a peu, d’aquesta manera començaràs a moure’t més. Fes alguna excursió de pícnic diumenge amb la família o amics.

7. Pren un grapat de fruits secs, com nous, en el dinar o el berenar.

Comença amb petits canvis i ves introduint nous hàbits poc a poc perquè sigui més fàcil adoptar un estil de vida més saludable. Cuina els aliments com més t’agradi perquè tinguin bon gust, procurant evitar els fregits i coccions més greixoses.

Veuràs que la necessitat de fer dieta constantment queda enrere quan vius envoltat d’hàbits saludables!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.