Blog
Fruites i verdures d’estiu

Fruites i verdures d’estiu

Nomen      20/07/2018

Ja estem en ple estiu! Ja ha arribat la calor, el bon temps, les hores de descans a l’aire lliure, a la piscina, a prop del mar o de la muntanya i les ganes de gaudir de les vacances. És moment d’obrir-li les portes a les fruites i verdures d’estiu, al seu deliciós sabor i les seves precioses i cridaneres tonalitats vermelloses, ataronjades i amb verd intens. Si vols saber més sobre aquests aliments i conèixer les seves característiques i propietats nutricionals, no deixis de llegir!

 

Remolatxa

La remolatxa és una arrel de color violeta i forma arrodonida, que pertany a la família de les quenopodiàcies, igual que els espinacs i les bledes. Té un sabor dolç peculiar pel fet que, al ser una arrel, els sucres s’acumulen en ella. A més de ser rica en sucres, té un contingut destacable en vitamina C, que contribueix a la formació normal de col·lagen pel funcionament normal de la pell, en àcid fòlic, potassi i fibra.

Antigament únicament es consumien les fulles, l’arrel era utilitzada com a medicina, fins que més a davant, sobretot a Anglaterra i Alemanya, es va començar a introduir de forma més estesa. Sol conrear-se en zones costaneres, com la costa del nord d’Àfrica i a Andalusia. Actualment el seu consum està molt va estès, sobretot en països temperats.

 

Mongeta tendra

Les mongetes verdes són el fruit immadur de la planta lleguminosa de la mongeta, poden variar en color i forma. Creixen d’una planta enfiladissa que pot arribar als 3 metres. Encara que avui dia pots trobar-les durant tot l’any, la veritat és que es tracta d’una fruita característica d’estiu, mesos en què el seu sabor i textura es troben és el seu millor moment. Les mongetes tendres contenen vitamina A, vitamina C, àcid fòlic, iode i potassi a més de fibra.

 

Albercoc

L’albercoc és una fruita amb una forma arrodonida i pell vellutada. La seva carn és de sabor dolç i sucós, però quan esta molt madur seva textura passa a ser mes farinosa. És originari de Corea del Nord i Manchuria, encara que les primeres referències de cultiu van ser a la Xina. Actualment, tot i que el trobem gairebé per tot el món, la principal producció d’albercocs es fa a la conca mediterrània. Aquest fruit conté, fibra, potassi vitamina C i carotens, i en menor proporció, encara que també en quantitats importants, magnesi i calci. A més, aporta àcids orgànics com el màlic i el cítric que, entre altres funcions, potencien l’acció de la vitamina C, tot i que disminueixen a mesura que l’albercoc va madurant.

 

Préssec

El préssec pertany a la família de les rosàcies, és de color groc ataronjat amb tonalitats vermelloses. Procedeix de la Xina septentrional, on era considerat un símbol de fecunditat. Es poden trobar més de dos mil varietats de préssec, com la nectarina, que és una variant amb pell no vellosa. Destaca el seu contingut en vitamina C, betacarotens i potassi. Ara que ha arribat el bon temps, el préssec és una opció ideal però no només com a peça sencera, també és fantàstic per donar-li color i sabor a les amanides, per preparar delicioses postres, refrescants batuts …

 

Meló

Sabies que en grec meló vol dir poma gran? El meló és el fruit de la melonera. Hi ha diferents varietats, amb formes, colors i sabors diferents. És molt ric en vitamina C, 100 grams de meló sense crosta poden contenir la meitat de la quantitat que necessita el nostre cos en un dia, i al costat de la taronja, és una de les fruites amb més contingut d’àcid fòlic. També destaca el contingut en provitamina A, principalment de betacarotens, el contingut d’aquests s’incrementa en els melons de polpa ataronjada. Pel que fa a minerals és ric en potassi, i es poden destacar les quantitats de fòsfor, ferro i magnesi.

 

Així que no dubtis en aprofitar tots els beneficis que aporten les fruites i verdures de temporada!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.