Blog
No permetis que el fred et pari

No permetis que el fred et pari

Nomen      09/01/2017

Ets d’aquestes persones a les que no els agrada al fred? Una bona nutrició i hidratació és essencial per mantenir el teu sistema immunològic fort i protegit contra malalties estacionals com la grip. Així que, declara la guerra als molestos refredats reforçant el teu sistema immune, amb ajuda d’aquests senzills consells!

EXERCICI, ÉS BO O DOLENT PER AL MEU SISTEMA IMMUNE?

Segurament, hauràs escoltat amb anterioritat els beneficis que suposa la pràctica d’activitat física, així com mantenir un pes adequat i la prevenció de malalties cardiovasculars, però sabies que també és bo per prevenir els refredats? La raó es relaciona amb l’estrès.

L’estrès produeix l’alliberament de substàncies que fan que les nostres defenses funcionin pitjor, per això solem constipar-nos quan estem fins a dalt de treball o en una situació complicada. A més, s’associa a l’aparició de símptomes com mal de cap i d’estómac.

Si estàs passant per una situació així (a la feina, en època d’exàmens, etc.) inclou algunes activitats diàries per ajudar a controlar-ho, com la pràctica d’exercici físic (caminar, nedar, passejar amb bicicleta, ballar), música relaxant o exercicis de meditació, així podràs mantenir-te més relaxada.

DIETA I SUPLEMENTS DIETÈTICS, QUÈ HAURIA DE SABER?

El coneixement popular inclou aspectes com que consumir molta vitamina C t’ajuda a lliurar-te dels refredats, però la veritat és que no només aquesta vitamina pot tenir efectes beneficiosos per a la seva prevenció. S’ha vist que altres vitamines com la D o la E i minerals com el ferro o el zinc, entre altres nutrients, poden ajudar a prevenir-los.

Hi ha una varietat de nutrients que poden ajudar a reforçar el teu sistema immune, per això, si estàs cansada dels constipats cada vegada que el fred truca a la porta, a continuació, et deixem un exemple de menú pensat per donar-li un extra de protecció al teu organisme i mantenir a ratlla els refredats.

Esmorzar

Farinetes de civada amb iogurt i maduixa tallada o un entrepà integral de pernil de gall dindi amb tomàquet i formatge fresc.

Els cereals integrals (civada, pa), són fonts de vitamines del grup B, E i minerals, que participen reforçant el teu sistema de defensa natural. A més, en afegir altres grups d’aliments com les fruites i hortalisses cítriques (maduixes, tomàquet) i aliments font de proteïna i minerals com el zinc (gall dindi), podràs ajudar al teu organisme a defensar-se correctament.

Berenar

Nous amb iogurt desnatat, plàtan amb un got de llet, o una amanida de fruites (papaia, kiwi, maduixes) acompanyada d’un grapat d’ametlles triturades de topping, són la barreja ideal per afegir un còctel de vitamines i minerals als teus berenars.

Les fruites són font de vitamines com la A (papaia, mango) o la C (kiwi, taronja, maduixa) i, d’altra banda, els fruits secs (nous, ametlles, avellanes) són font de vitamina E, proteïnes i vitamines del grup B. Si ho combines amb lactis enriquits (vitamina d, probiòtics i proteïna) aconseguiràs una barreja d’aliments que treballaran en conjunt per defensar al teu organisme enfront de bacteris i virus.

Dinars i sopars

Per elaborar un menú, ja sigui un dinar o un sopar complet, l’important és incloure 4 grups d’aliments diferents (fruites o lacti, verdures i hortalisses, cereals i algun aliment proteic), que en conjunt t’aportaran tots aquells nutrients que necessites per mantenir-sana.

Un primer plat a base de verdures com unes “llenties a la jardinera” amb ceba, pebrot i pastanaga, o unes patates guisades amb ceba, pebrot, pastanaga i mongetes, acompanyat d’un segon plat font de proteïnes (peix, pollastre o gall dindi a la planxa) i, per acabar, unes postres a base de fruita de temporada (taronja, mandarina, kiwi o poma), són idees de menús font de vitamines del grup B (llenties, pollastre, gall dindi), ferro (llenties, peix com les escopinyes), zinc (peix, pollastre, gall dindi), proteïnes i vitamines del grup a i C (pastanaga, pebrots), els quals en conjunt no només et mantindran calentet en els dies freds i plujosos d’hivern, sinó que també t’ajudaran a mantenir les teves defenses potenciades.

Cuida el teu sistema immunològic i no deixis que el fred et pari!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.