Blog
Practica activitat física també a l’estiu

Practica activitat física també a l’estiu

Nomen      01/08/2016

Des que la tecnologia ha entrat en les nostres vides ens ha facilitat molt la vida diària, però alhora, ens ha fet més ganduls i cada vegada realitzem menys activitat física. I és que quantes vegades agafem el cotxe pel anar a comprar el pa, agafem l’ascensor, encara que sigui per pujar a un primer pis i fem ús d’Internet per evitar sortir de casa? Tot això, tenint en compte que estem jornades laborals de 8-10 hores asseguts davant d’un ordinador fa que, ens plantegem apuntar-nos a un gimnàs. D’una altra manera, no arribem al mínim moviment diari necessari per mantenir una bona salut.

Quines conseqüències té per la salut el fet de no practicar activitat física?

Segons l’OMS el 60% de la població mundial no realitza activitat física, per tant, no s’observen beneficis a la salut. Això pot ocasionar:

– Augment del risc de desenvolupar hipertensió tant en homes com en dones.

– Més probabilitat de patir osteoporosi, malaltia que causa més de 25.000 fractures a Espanya cada any.

– Disminució de la despesa energètica basal i total, per tant, major risc de desenvolupar sobrepès o obesitat.

A més, s’ha demostrat que les persones físicament actives tenen un risc d’entre un 20 i un 50% menys de patir càncer de còlon, en relació amb les persones sedentàries.

Quan es considera que una persona realitza activitat física?

Existeix la creença errònia que cal fer molt exercici per obtenir beneficis. Pensaments com aquests ens detenen fins i tot abans de començar a fer-ho. De fet l’exercici físic més simple, com és el caminar, és un dels més beneficiosos. Es recomana que cada dia caminem un mínim de 30 minuts.

A més, seria bo incorporar una activitat aeròbica d’intensitat moderada o vigorosa, ja sigui nedar, muntar amb bicicleta, córrer, ballar… (L’important és que ens agradi i que gaudim amb ella!) tres hores setmanals i, per enfortir els grans grups musculars, seria idoni dedicar dues hores setmanals a la realització d’exercicis per estimular la tonificació com podria ser una sessió de peses, pilates…

Però a l’estiu, no fa molta calor?

Evidentment evitarem les hores de més calor per realitzar qualsevol tipus d’activitat a l’exterior, l’ideal és fer-ho a primera hora del matí o cap al capvespre.

La hidratació serà summament important, per això serà interessant beure abundant aigua abans de començar a exercitar-se, durant l’activitat i en finalitzar la mateixa, per reposar el líquid perdut. No s’ha d’esperar a tenir set per prendre líquid, ja que és el primer símptoma de deshidratació i si preveiem que l’activitat durarà més de 60 minuts serà convenient combinar-la amb una beguda isotònica perquè ens ajudi a reposar també els electròlits perduts a través de la suor.

També serà important escollir roba còmoda de colors clars i teles sintètiques que permetin l’assecat ràpid per evitar canvis bruscs de temperatura i, sobretot, mantenir el cap protegit amb una gorra. I no oblideu el fotoprotector per totes les parts del cos que quedin exposades, com els braços  o les cames.

Si a més teniu fills, les vacances d’estiu poden ser el moment idoni per començar una activitat amb ells. Fer exercici amb els fills, des d’edats molt primerenques, és beneficiós per a tota la família ja que no solament es potencien els llaços emocionals sinó que s’inculquen hàbits saludables que els poden servir per tota la vida.

Aquestes vacances no et quedis assegut al sofà!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.