Blog
29 de setembre, Dia Mundial del Cor

29 de setembre, Dia Mundial del Cor

Nomen      22/09/2017

Avui, en motiu del Dia Mundial del Cor, volem explicar-te alguns consells per cuidar la teva salut cardiovascular i prevenir aquest tipus de malalties. Actualment, les malalties cardiovasculars són, desafortunadament, la principal causa de mort al món. No obstant això, la majoria podrien evitar-se actuant sobre els factors de risc.

Què són les malalties cardiovasculars?

Les malalties cardiovasculars (MCV) són un grup de desordres del cor i dels vasos sanguinis. La MCV està precedida per un llarg període latent on no hi ha símptomes, la qual cosa és una oportunitat per a realitzar accions de prevenció.

Factors de risc

Hi ha diversos factors que influeixen en la salut del nostre cor. Alguns, com l’edat o el gènere, no es poden modificar, però molts altres els podem controlar amb el nostre estil de vida:

– Tabaquisme

– Obesitat

– Dieta (mala alimentació)

– Hipertensió arterial

– Diabetis mellitus

– Hipercolesterolèmia

Les causes més importants de problemes cardiovasculars són una dieta poc saludable, la inactivitat física, el consum de tabac i el consum excessiu d’alcohol.

Petits canvis poden marcar la diferència

No cal donar un tomb a la teva vida, hi ha alguns petits canvis que pots fer en la teva vida diària que poden ajudar molt. Llavors, quins canvis puc fer en el meu estil de vida per tenir cura de la salut del meu cor?

Alimentació

Com ja saps, la dieta és un factor fonamental en la salut del cos, una alimentació saludable és clau per a la prevenció de moltes malalties.

– Quan parlem de salut cardiovascular, és especialment important prestar atenció als greixos, el sucre i la sal que consumim. El més important és recordar que no tots els greixos són dolents. Hem de limitar el consum d’aquells que són saturats i trans, ja que incrementen l’acumulació de colesterol a les artèries i propicien l’obesitat. El greix saturat es troba principalment en aquells aliments que són fregits o “menjar brossa”, així com en molts productes de pastisseria i brioixeria industrial, entre d’altres.

– I els carbohidrats? Igual que passa amb els greixos, hem de prioritzar un tipus, en aquest cas, els hidrats de carboni complexos, que són absorbits més lentament pel nostre cos. Alguns exemples d’aliments rics en carbohidrats complexos són l’arròs, la pasta, la quinoa o la patata, entre d’altres. D’altra banda, és important moderar el consum de sucre de la dieta. Evita aquells productes que continguin grans quantitats de sucre simple, com els productes de pastisseria industrial, algunes begudes carbonatades o els caramels i llaminadures, així com afegir-lo als teus àpats en iogurts, cafè, te, etc.

– Moderar el consum de sal de la nostra alimentació diària també resulta molt positiu per a la nostra salut. Un truc per disminuir el seu consum és amanir els teus àpats amb espècies, sigues creatiu i fes servir aquelles que més t’agradin!

En general, una dieta saludable ha de ser variada i marcada per la presència de fruites i verdures, llegums, làctics, cereals integrals, ou, peix i carns magres, preferiblement carns blanques com el pollastre o el gall dindi i greixos saludables com l’oli d’oliva verge, l’alvocat o els fruits secs.

Activitat física

No oblidis que una bona alimentació ha d’anar de la mà de l’activitat física. Si ets una persona que no està acostumada a fer molt exercici, comença a poc a poc. Utilitza bicicleta per anar a la feina, baixa una parada abans de l’autobús i camina un trosset més, o bé, puja per les escales en comptes de per l’ascensor. A poc a poc aniràs fent la teva vida una mica més dinàmica. Hi ha infinitat d’opcions diferents que pots fer per mantenir-te actiu, així que busca la que més t’agradi i endavant!

 

El cor és el motor del teu cos. Posa en pràctica aquests consells i veuràs que notaràs un canvi molt positiu. Cuida’l cuida’t!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.