Blog
Dia Mundial de l’Activitat Física: petits canvis, grans beneficis

Dia Mundial de l’Activitat Física: petits canvis, grans beneficis

Nomen      03/04/2017

El 6 d’abril se celebra el Dia Mundial de l’Activitat Física amb la intenció de promoure l’activitat física diària i allunyar-nos del sedentarisme. Una activitat física moderada i regular és un pilar fonamental dins del que coneixem com un estil de vida saludable. Mantenir-nos actius produeix nombrosos beneficis per al nostre organisme, tant físics com de salut i psicològics.

Beneficis de l’activitat física en el nostre organisme

– Beneficis físics: l’exercici ens ajuda a controlar el pes contribuint a la disminució del percentatge de greix corporal, de manera que es redueix el risc de tenir sobrepès o obesitat. A més, ens ajuda a millorar l’agilitat, a potenciar els reflexos, a augmentar la velocitat i a reforçar la nostra resistència.

– Beneficis per a la salut: l’activitat física contribueix a elevar els nivells de colesterol bo (HDL) en l’organisme i a reduir els triglicèrids en sang. També, ajuda a reduir el risc de patir malalties cardiovasculars, hipertensió i diabetis, entre d’altres patologies. D’altra banda, contribueix a enfortir els ossos i augmentar la densitat òssia, així com la musculatura i la maduració del sistema nerviós.

– Beneficis psicològics: quan fem exercici s’estimula la producció de certes substàncies en el nostre cos que ens ajuden a reduir la sensació d’ansietat i depressió, així com a augmentar la nostra autoestima. De la mateixa manera, mantenir-nos actius també pot ajudar a disminuir la tendència a desenvolupar conductes agressives.

Què puc fer per augmentar la meva activitat física diària?

Per deixar enrere el sedentarisme i mantenir-nos actius en el nostre dia a dia, hem de guardar temps per moure’ns. Et proposem algunes idees:

– Surt a caminar 30 minuts cada dia o passeja pel teu poble o ciutat amb els teus éssers estimats.

Inverteix temps en fer esport. Escull el que més t’agradi: córrer, jugar a futbol, a bàsquet, a tennis o a pàdel amb els teus amics, per exemple. I què em dius d’una escapada en bici o ballar al ritme de la teva música preferida a la sala d’estar de casa?

Guarda una estona del teu dia per practicar l’esport que més t’agradi, t’ajudarà a relaxar-te i a desconnectar.

Petits canvis, grans beneficis

De vegades, ens costa trobar un bon moment per fer esport a causa del nostre ritme diari, de manera que et proposem alternatives per augmentar l’activitat durant la teva jornada, petits canvis en el teu dia a dia que et proporcionaran grans beneficis!

– Evita agafar el cotxe per anar d’aquí cap allà. Intenta anar caminant a treballar, al supermercat o a fer encàrrecs. D’aquesta manera, no només contribuiràs al medi ambient, sinó que augmentaràs la despesa energètica.

– Puja per les escales en lloc d’agafar l’ascensor.

– Si tens gos, treu-lo a passejar fent footing en comptes de caminant.

– Aprofita per fer exercici mentre mires la televisió: abdominals, pujar i baixar les cames sense que toquin el terra, etc.

– Realitzar les tasques de la llar també ajuda a augmentar el nostre despesa energètica i mantenir-nos menys sedentaris.

Activitats amb els més petits

Adoptar uns hàbits de vida saludable és més fàcil si els comencem a integrar des de petits. Per això, és important que evitem el sedentarisme en els més petits de la casa i potenciar l’activitat física dels nostres fills. A més d’activitats esportives extraescolars, podem realitzar exercici en família aprofitant les bones temperatures que ens porta la primavera, com sortir a jugar al parc, fer excursions a la muntanya, etc.

Mou-te i evita el sedentarisme, la teva salut t’ho agrairà! Acompanya la teva activitat diària d’una alimentació variada, equilibrada i suficient que et proporcioni els nutrients i l’energia necessària perquè el teu cos funcioni correctament, així com d’altres hàbits saludables com ara una bona hidratació o un bon descans.

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.