Blog
Comença el curs amb bon peu

Comença el curs amb bon peu

Nomen      04/09/2017

Les vacances s’acaben i donem la benvinguda a un nou curs, amb el sabor de les vacances encara a la boca pot resultar una mica complicat reprendre la rutina i les obligacions del dia a dia. Busca el costat positiu i aprofita la volta per plantar cara als hàbits poc saludables que has adquirit durant les vacances!

En aquest article et donem alguns consells perquè et sigui molt més fàcil la tornada a la rutina i puguis complir amb el que et proposis.

Estableix uns objectius

Realitzar algun canvi és molt més fàcil quan t’has marcat unes metes. Escriu en un full els objectius que vulguis complir durant aquest curs i penja’ls en algun lloc visible, així, cada vegada que passis per davant ho recordaràs i ho tindràs present. Una bona idea és fer un calendari i anar marcant tot allò que aconsegueixes. Marca’t pocs objectius, però que siguin aquells que més importants consideris i dóna’ls prioritat, a mesura que avancis, pots anar sumant altres.

Somia en gran, comença petit, actua ara

No intentis canviar-ho tot de cop, ves pas a pas i et serà molt més fàcil complir amb el proposat i que perduri en el temps. El més important és crear petits hàbits, però sostenibles. Marcar els teus objectius en un temps concret i abastable t’ajudarà a no frustrar-te.

Posa ordre a les teves menjars

Probablement durant l’estiu has variat el teus horaris de menjars, ¿ets dels que aprofiten per aixecar-se més tard, o dels que omplen el seu dia d’activitats des de ben d’hora? Sigui com sigui, els horaris dels àpats es veuen alterats i, moltes vegades, es van endarrerint al llarg del dia. A més, en no tenir uns horaris fixos és més fàcil acabar picant entre hores.

Torna a ordenar els teus menjars, és important establir un total de 5 àpats al dia (esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar), amb un interval d’unes 2-3 hores entre cadascun. Recorda que el mig matí i el berenar han de ser poc abundants, una peça de fruita o un iogurt amb fruits secs són bones opcions.

Descobreix com preparar un menú setmanal variat i equilibrat.

Una alimentació saludable és possible!

Amb l’enrenou del nou curs és possible que pensis que és complicat menjar de forma saludable, però si et planifiques, és perfectament compatible! Si tens poc temps per cuinar entre setmana aprofita els caps de setmana per preparar més quantitat, fins i tot si has de menjar fora de casa pots deixar uns quants tuppers fets, molt pràctic per a aquests dies que vas amb pressa!

Recorda fer de les verdures i les hortalisses la base dels teus plats, combina-les amb cereals integrals i llegums. Els dies que no prenguis llegums pots completar-lo amb peix, alternant entre blanc i blau i carn, prioritzant la carn blanca. Recorda les 5 racions de fruites i verdures al dia. Veuràs que notaràs els canvis, no només físicament sinó també en l’estat d’ànim. Una bona alimentació t’ajudarà a aguantar millor el ritme diari i a afrontar-lo amb més energia.

Torna l’exercici!

És hora de tornar a incloure l’activitat física com a part de la teva rutina. Segur que durant aquestes vacances has pogut agafar alguna idea d’alguna cosa que t’hagi agradat, des de natació fins a classes dirigides. Tria una activitat que t’agradi i s’adapti a les teves necessitats i comença a moure’t! Comença a poc a poc i busca un horari al que et puguis adaptar fàcilment, d’aquesta manera, et resultarà molt més fàcil complir amb el proposat. No només et mantindràs en forma, també et servirà per desconnectar i relaxar-te després d’un llarg dia de treball. Has de ser constant i tenir força de voluntat, només així, veuràs que arriben els canvis desitjats.

Planificant adequadament els teus objectius i agafant-los amb il·lusió, segur que la tornada a la rutina es fa molt més amena. Veuràs que aquests canvis t’ajudaran a afrontar el dia a dia amb més ànim i energia!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.