Blog
No deixis que l’estrès afecti la teva alimentació

No deixis que l’estrès afecti la teva alimentació

Nomen      18/05/2018

T’ha passat alguna vegada que en èpoques d’estrès tens més debilitat per consumir aliments poc saludables? O per contra, ¿se’t tanca l’estómac i ets incapaç de provar res?

Tots aquests processos que ens impulsen a menjar més o menys, estan regulats per les nostres hormones. Cada persona és única, aquest és el motiu pel qual responem de maneres diferents a la seva exposició. En qualsevol cas, hem de procurar que els nostres nervis no afectin a la nostra alimentació i així poder afrontar el dia a dia amb l’energia i els nutrients necessaris per poder amb tot.

 

Què produeix l’estrès en el nostre cos?

L’estrès pot provocar la producció de cortisol, generalment conegut com la “hormona de l’estrès”. Aquesta substància és essencial del cos humà i en determinats moments, el seu efecte té uns resultats útils per a suportar algunes situacions. Tot i així, una exposició perllongada no és bona per al nostre organisme.

L’estrès es desenvolupa en tres estadis. El primer de tots es caracteritza per un estat d’alarma, que produeix respostes de lluita o fugida. El segon es defineix com una resistència a curt termini que s’instaura en el cos per fer front al problema. En darrer lloc, l’etapa d’esgotament, en què s’han esgotat els recursos disponibles del cos, i si la situació no es reverteix, pot produir danys en el cos com per exemple, un augment de la pressió arterial.

Quan patim estrès, tenim més demandes fisiològiques i el problema és que sovint preferim aliments amb alt contingut en greixos i sucres, oblidant-nos de consumir menjars rics en vitamines i minerals, o fins i tot, pot fer que ens saltem o oblidem alguna d’elles. Tot això pot fer que no tinguem l’energia necessària per revertir aquest procés i el nostre cos es vegi afectat.

 

Consells per manejar l’estrès!

El treball i els exàmens són algunes de les situacions en què podem patir estrès. Tot i que no hi ha una dieta específica, hem d’intentar seguir una alimentació equilibrada i variada, rica en tots els nutrients necessaris que ens ajudi a reduir els nivells d’ansietat.

La Societat Espanyola de Nutrició Comunitària (SENC) recomana un consum variat i diari de fruites i verdures, de carbohidrats preferentment integrals, de llet i els seus derivats i l’ús de l’oli d’oliva com amaniment per als plats. També recomana el consum setmanal de llegums, de fruits secs, de peixos, carns magres, aus i ous. I moderar el consum dels embotits i les carns grasses, els dolços, els snacks, els refrescos i la brioixeria.

També és important incloure teràpies de relaxació o realitzar activitats que ens tranquil·litzin per disminuir els nivells de cortisol: fer una passejada, donar-nos un bany, escoltar música, llegir, la que millor ens funcioni! La pràctica complementària amb l’exercici físic moderat ens ajudarà encara més, tant pels seus beneficis físics com mentals. L’exercici físic és un dels encarregats d’alliberar endorfines, substàncies naturals que s’associen amb el benestar i l’eufòria.

Però imagina’t degustant un saborós plat d’arròs thai (un dels arrossos més exquisits) amb amanides o saltejats, o l’arròs basmati, molt aromàtic i conreat a les valls de l’Himàlaia, oi que es para el temps? Pots gaudir d’aquests arrossos Nomen, o si no tens molt de temps, els gotets d’arròs són perfectes, així podràs beneficiar dels avantatges de menjar saludable en només 1 minut al microones, i incorporant verdures de diversos colors, podràs augmentar la qualitat nutritiva dels teus plats per les vitamines i els minerals que contenen.

Com pots veure, els nivells d’estrès en el cos de la vostra mà, i el consum d’una dieta equilibrada i variada, al costat de la pràctica d’experiències relaxants, poden ajudar-te a reduir l’ansietat. Amb tots aquests consells, t’animem a posar-los a prova, ja veuràs com notaràs la diferència. Feliç setmana!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.