Blog
5 mites sobre alimentació

5 mites sobre alimentació

Nomen      24/04/2017

Avui dia hi ha una gran quantitat de mites sobre alimentació que, segur, has sentit alguna vegada. Per aquesta raó, a continuació, es desmenteixen alguns d’aquells que estem més acostumats a escoltar. Vols saber més? No deixis de llegir!

1. La pinya és un aliment crema-greixos

La pinya és una fruita diürètica. Aquesta característica fa que, en consumir aquest aliment, potenciem la pèrdua de líquid, fet que es veu reflectit a la bàscula mitjançant la disminució del pes corporal, però la pinya no ajuda a cremar greixos, simplement, la pèrdua de pes és deguda a una disminució de líquids en l’organisme. A més, tenir una bona hidratació (quantitat de líquid en el nostre cos) és fonamental perquè aquest pugui funcionar.

2. Hi ha aliments bons i aliments dolents

No hi ha aliments bons ni aliments dolents, sinó que hi ha dietes correctes i dietes incorrectes. Un aliment per si sol no cobreix les necessitats del nostre organisme, sinó que és la suma de tots els aliments que prenem al llarg del dia el que marca una alimentació saludable o no. Per exemple, les verdures són aliments saludables i necessaris per al nostre organisme (haurien d’estar presents tant en el menjar com en el sopar), però si només prenguéssim verdura, acabaríem tenint un dèficit nutricional, ja que no obtindríem tots els nutrients que el nostre cos necessita.

3. La fruita de postres engreixa

Qualsevol aliment, el prenguem a l’hora que el prenguem, té la mateixa quantitat de calories. L’important és l’equilibri entre el total de calories que consumim i gastem al llarg del dia, de manera que una alimentació variada, equilibrada i suficient és essencial per a la nostra salut. Per tant, la fruita de postres no ens engreixa més que presa en un altre moment del dia, sinó que el que hem de fer és menjar la quantitat suficient (ni quedar-nos amb gana, ni acabar els menjars molt plens), perquè el nostre cos obtingui les calories que necessita en cada àpat.

4. Els hidrats de carboni engreixen

El nostre organisme obté energia, principalment, dels carbohidrats, les proteïnes i els greixos. En el cas dels carbohidrats, que haurien de representar el 50-60% del total de l’energia que consumim al llarg del dia, 1 gram equivaldria a 4Kcal. Aquesta equivalència energètica és la mateixa que ens proporcionen les proteïnes i inferior a la que ens aporten els greixos (1 gram de greix ens aporta 9Kcal). Com hem dit anteriorment, la base es troba en el total de calories que consumim al llarg del dia i la quantitat que gastem segons el nostre estil de vida i l’activitat física que realitzem.

El que contribueix a augmentar les calories són les salses que afegim a les nostres preparacions, l’excés d’oli, els embotits, la xocolata, la melmelada i altres condiments que fem servir per acompanyar aliments rics en carbohidrats (pa, pasta, cereals, arròs, patata, etc.).

5. Les al·lèrgies i les intoleràncies alimentàries són el mateix

Una al·lèrgia és una reacció exagerada del nostre sistema immunitari (el nostre sistema de defensa) enfront d’una agent extern. Aquestes es donen front a algunes de les proteïnes contingudes per aquest agent. Els símptomes solen aparèixer de manera gairebé immediata i pot perjudicar greument la salut i fins i tot provocar la mort. De diferent manera, una intolerància és la incapacitat o l’alteració del nostre cos a l’hora de digerir certs nutrients. Pot tenir símptomes semblants als d’una al·lèrgia, però el nostre sistema immunològic no es veu involucrat.

Descobreix les diferències entre una al·lèrgia i una intolerància alimentària.

Recorda que, per tenir un bon estat de salut, una alimentació variada, equilibrada i suficient és fonamental, així com evitar el sedentarisme, descansar correctament respectant el cicle de la son i evitar hàbits tòxics com el tabac.

Viu el teu dia a dia dins d’un estil de vida saludable i deixa els mites sobre alimentació a un costat!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.