Blog
Consells d’hidratació per tot l’any

Consells d’hidratació per tot l’any

Nomen      01/10/2018

Saps que una bona hidratació és tan important com una bona alimentació? Quan es parla d’un estil de vida saludable solem centrar-nos en l’alimentació i l’activitat física, però estar ben hidratat també és molt important perquè el nostre cos funcioni com cal. A vegades, quan acaba l’estiu i no fa tanta calor ens oblidem de beure prou aigua.

7 maneres de mantenir el teu cos hidratat

 Porta una ampolleta d’aigua sempre a sobre

Aquesta t’ajudarà a recordar beure aigua cada vegada que obris la bossa o la motxilla. És habitual oblidar-se de beure aigua durant el dia. Amb l’enrenou de la feina i del dia a dia, no parem la mateixa atenció a les necessitats del nostre cos. A més, com que ja no fa tanta calor, no notem tant la set. Recorda que la sensació de set és un dels primers símptomes que indiquen que el nostre cos necessita hidratar-se. No esperis a tenir set per beure aigua!

Posa aigua a la taula a l’hora de dinar

La beguda que ha d’haver sempre en els àpats és l’aigua, tot i que es pot incloure fins a una copa de vi negre al dia en els menjars, la resta de la beguda ha de ser aigua.

Inclou fruites i verdures en totes les teves menjars

Els vegetals tenen un alt contingut d’aigua, que ajuda a mantenir la hidratació. Inclou fruites i verdures en l’esmorzar, a mig matí i en el berenar. També pots incloure’ls en el menjar i en el sopar.

Cuinar amb més aigua

Els brous, sopes i cremes de verdures són molt populars durant els mesos més freds de l’any. Aquests aporten una bona quantitat d’aigua. Es poden preparar guisats de llegums en cru amb més aigua perquè quedin caldosos i així, augmentar el contingut d’aigua dels àpats.

Evita el consum de begudes alcohòliques

L’alcohol és una substància que contribueix a la deshidratació, entre altres coses pel fet que és diürètic, per tant, aquest fa la funció contrària. En cas que puntualment prenguis alcohol recorda prendre aigua per hidratar-te.

Pren entre 6 i 8 gots d’aigua al dia

Si ets dels que et costa beure aigua, pots arribar als requeriments comptant gots i distribuint-los al llarg del dia. Per exemple: 1 got quan t’aixequis abans d’esmorzar, 2 o 3 durant el matí, 2 o 3 durant la tarda i un abans d’anar a dormir. Els 6 – 8 gots recomanats equivalen a 1 – 1,5 L.

Altres begudes saludables que ajuden a la teva hidratació

Recorda que la beguda principal sempre ha de ser l’aigua, però en el cas que vulguis variar, et donem opcions.

  • Infusions sense sucre: Pots prendre-les a qualsevol hora del dia. Si t’agrada que siguin dolços, escull sabors afruitats o amb canyella, que solen tenir un sabor més dolç. D’aquesta manera no serà necessari afegir-sucre. Si no estàs acostumat a prendre les infusions sense sucre, pots anar reduint la quantitat de sucre fins que no hagis de afegir.
  • Begudes vegetals: Pots incloure-les en mig matí i al berenar. Soles o saboritzades amb cacau pur, una mica de cafè, te matcha … Pots prendre-les tant fredes com calentes, però el que sempre has de tenir en compte és que siguin sense sucres afegits. T’expliquem més informació en un altre article sobre què són i quines característiques tenen les begudes vegetals.
  • Tes: Pots prendre-ho quan vulguis. Això sí, has de tenir en compte que el te conté teïna, una substància semblant a la cafeïna, però el seu poder estimulant és una mica menor.
  • Brous vegetals: A la tardor i a l’hivern venen de gust més les begudes calentes ja que ajuden a escalfar el cos. Pots fer brous de verdures en cru, és a dir sense oli i prendre-ho entre hores.
  • Batuts i liquats de vegetals: Pots fer-los tant de fruites com de verdures. Són una bona idea per incloure a mig matí i al berenar per la seva aportació en vitamines, minerals i, per descomptat, aigua. Ara que estem a la tardor, t’expliquem en un article quines són les fruites d’aquesta estació. Aprofita-les pels teus batuts!

 

¡Mantenir-se hidratat és súper fàcil amb aquests consells!

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.