Blog
Cuida la teva alimentació, també a l’estiu

Cuida la teva alimentació, també a l’estiu

Nomen      28/08/2017

Amb l’arribada de l’estiu, i amb ell les vacances, és més fàcil que, sense voler, deixem una mica de banda l’alimentació saludable. No deixis que l’estiu sigui un impediment per seguir cuidant-te! En aquest article et donem uns consells que esperem et resultin molt pràctics per ajudar a cuidar-te durant aquesta època de l’any. Cuida la teva alimentació, també a l’estiu!

L’amanida, la gran aliada de l’estiu

Les amanides són un plat molt recurrent a l’estiu. Un menjar fresc, senzill i ràpit de preparar. Hi ha infinitat d’opcions diferents per a elaborar-les, ja sigui amb enciam, amanida de llenties, de pasta o de cigrons… Deixa volar la teva imaginació i treu l’artista que portes dins!

Pots prendre-la com a primer plat o plat únic, cosa que et resultarà molt útil si vols portar-la en un tupper a la platja. Només has de fer una bona combinació amb els aliments que necessites perquè sigui completa! Afegint carbohidrats complexos (pasta integral, llegums, quinoa…), verdures o hortalisses, i proteïna (tonyina, salmó, pollastre, gall dindi…). També pots donar-li un toc més cruixent a les teves amanides afegint alguns fruits secs o llavors.

Si te la portes a la platja, evita posar-li ou o qualsevol salsa a base d’ou, ja que la calor pot espatllar-lo fàcilment.

Com amanir-la?

Per amanir les amanides o altres receptes, el més recomanable és no abusar de les salses prefabricades i copioses que, a part de poc saludables, poden resultar pesades durant l’estiu. Pots fer una vinagreta amb oli d’oliva, vinagre, sal i pebre per donar un gust especial. També pots optar per suc de llimona o taronja per donar un toc àcid que també combina fenomenal amb moltes amanides.

Si ets de sabors més atrevits, pots fer una salsa de iogurt casolana, fer servir salsa de soja… Imaginació al poder!

Per als amants del gaspatxo

Si t’agrada el gaspatxo, saps que és un plat que no pot faltar en aquesta època de l’any. En estar fet bàsicament de verdures i hortalisses és una opció súper nutritiva i fresqueta com a primer plat, així que aprofita-ho i gaudeix de les seves propietats sense renunciar a un gran sabor!

Massa calor per fer esport?

És veritat que, amb aquesta calor, hi ha hores del dia en què no és molt recomanable sortir al carrer a córrer, per exemple, però no deixis que la calor es converteixi en una excusa per no mantenir-te actiu.

Hi ha moltes opcions a l’abast de totes les possibilitats. Fer alguna excursió a la muntanya o fer exercicis a la piscina: és la teva oportunitat per provar una classe d’aquagym! Fes servir menys el cotxe i aprofita el bon temps per sortir a fer una passejada. Això sí, no oblidis sortir en aquelles hores que el sol és menys intens i usar protecció solar sempre que surtis al carrer.

Estigues ben hidratat

És imprescindible mantenir una bona hidratació, sobretot en aquesta època de l’any. Quan et vingui de gust alguna beguda freda, intenta evitar aquelles opcions més recurrents com les begudes carbonatades i/o ensucrades. Tria opcions més saludables i igual de refrescants com una llimonada casolana, un te fred o aigua a la qual pots afegir fruites per donar-li un toc especial.

Els irresistibles gelats

Pensar en l’estiu és pensar en gelats, però no tens per què privar-te de prendre’ls, hi ha opcions de gelats casolans o algun sorbet a base de fruites que estan igual de bons sense deixar de banda una bona alimentació. Proveu-los, segur que et sorprenen!

Menjar fora de casa

A l’estiu és més freqüent que sortim a menjar fora de casa, és per això, que cal saber demanar i trobar aquelles opcions de la carta que siguin saludables, sense perdre sabor. No passa res per un caprici, però no has d’abusar.

Amb aquests consells esperem que puguis gaudir d’un estiu fantàstic sense renunciar a una bona alimentació.

Comparteix-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.